Anmeldelse: Tokyo Gore Police (2008)

Kill Bill og Braindead? Hva er det de alle har til felles? Blod. Begge er kjent for sine blodige og ekstremt gørrete actionscener, som med vilje tar gore-effektene litt for langt. Vel, hva om jeg nå fortalte at i forhold til Tokyo Gore Police har Kill Bill få actionscener. Hva om jeg sier at i forhold til Tokyo Gore Police har Braindead, filmen som var så blodig og motbydelig at det ble delt ut spyposer på kinoene, spart på blodet. Vanskelig å tro?

Er det mulig for noen film å bli mer blodig enn dette?
Dette når ikke engang Tokyo Gore Police til knærne.

Mens Kill Bill gjorde gulvet vått av blod, ville en kombinasjon med Braindead la oss vasse i det. Tokyo Gore Police har tatt faktoren til et nytt nivå, og nærmest drukner oss i forhold. I denne flodbølgen av bisarre effekter av gørr og kroppsvesker ser historien ut til å ha blitt skylt bort med den. I en film som er 95 % actionscener, er historien naturlig nok lagt på et minimum. Det er én scene med en lengre dialog, men han kunne like godt ha sagt "The killer is in another castle." og likevel nådd den samme konklusjonen. Jeg ser derimot ikke på dette som noe negativt, for selv om historien blir lite forklart hadde jeg ingen store problemer med å følge den. Den er akkurat enkel nok til å kunne fylle resten av filmen med action uten at det går negativt ut over den.

Mellom alle actionscenene er det også noen reklamesnutter som holder en lystig tone, i motsetning til den mørke tonen som holdes i resten av filmen. En av dem er en PSA mot harakiri, mens en annen er for sverd som er ypperlige til det (Kirerusaaa!). En reklame viser hvordan det privatiserte politiet ikke viser noen nåde mot en seriemorder, mens en annen oppfordrer jenter til å drepe seg selv med deres kjempesøte barberblader (The blood becomes tastier!). Jeg begynner å se et mønster.

Jeg tror det er én person som kan beskrive Tokyo Gore Police bedre enn meg. Take it away, Lanipator.
"GORE! GORE! BLOOD, TITS, GORE! GIANT ASS SWORD! YOU SEE
THAT DEMON, NOT ANYMORE, IT'S FUCKING DEAD! GOOORE!"