Anmeldelse: Tokyo Gore Police (2008)

Kill Bill og Braindead? Hva er det de alle har til felles? Blod. Begge er kjent for sine blodige og ekstremt grrete actionscener, som med vilje tar gore-effektene litt for langt. Vel, hva om jeg n fortalte at i forhold til Tokyo Gore Police har Kill Bill f actionscener. Hva om jeg sier at i forhold til Tokyo Gore Police har Braindead, filmen som var s blodig og motbydelig at det ble delt ut spyposer p kinoene, spart p blodet. Vanskelig tro?

Er det mulig for noen film bli mer blodig enn dette?
Dette nr ikke engang Tokyo Gore Police til knrne.

Mens Kill Bill gjorde gulvet vtt av blod, ville en kombinasjon med Braindead la oss vasse i det. Tokyo Gore Police har tatt faktoren til et nytt niv, og nrmest drukner oss i forhold. I denne flodblgen av bisarre effekter av grr og kroppsvesker ser historien ut til ha blitt skylt bort med den. I en film som er 95 % actionscener, er historien naturlig nok lagt p et minimum. Det er n scene med en lengre dialog, men han kunne like godt ha sagt "The killer is in another castle." og likevel ndd den samme konklusjonen. Jeg ser derimot ikke p dette som noe negativt, for selv om historien blir lite forklart hadde jeg ingen store problemer med flge den. Den er akkurat enkel nok til kunne fylle resten av filmen med action uten at det gr negativt ut over den.

Mellom alle actionscenene er det ogs noen reklamesnutter som holder en lystig tone, i motsetning til den mrke tonen som holdes i resten av filmen. En av dem er en PSA mot harakiri, mens en annen er for sverd som er ypperlige til det (Kirerusaaa!). En reklame viser hvordan det privatiserte politiet ikke viser noen nde mot en seriemorder, mens en annen oppfordrer jenter til drepe seg selv med deres kjempeste barberblader (The blood becomes tastier!). Jeg begynner se et mnster.

Jeg tror det er n person som kan beskrive Tokyo Gore Police bedre enn meg. Take it away, Lanipator.
"GORE! GORE! BLOOD, TITS, GORE! GIANT ASS SWORD! YOU SEE
THAT DEMON, NOT ANYMORE, IT'S FUCKING DEAD! GOOORE!"